Wednesday, May 11, 2011

biar anakanda surprise bonda, bukan sebaliknya.


Amboiyaiiiiii...daripada tgh pegang stereng kereta, rupanya sudah terbang pergi ke Sandakan sanun. bercuti sakan selama 5 hari. maklumlah percutian di sponsor oleh anak buah caaayang. anak buah okayyyyy. bukan anak ......... . maceh cousin! 

so, untuk tidak menampakkan yang anak sendiri ni tak reti - reti nak bwk maknye bercuti??? (tok aku ngn kak ngah terutamanya) ktorang adik beradik dah sepakat membawa berkat, buat surprise tok mak bila dia balik nanti. tapi bukanlah mmbawa mak pergi berjalan lagi. kalau mak nak pergi berjalan, sila la kayuh basikal ke uma cik Siah atau rumah Tok Eng kutip duit kutu. cam x biasa pulak kan??  berjalan gak tu. jgn lupa bwk balik lagi jeruk mangga dari uma cik Siah tau. banyak-banyak sikit. sedappppp. ape bende yang surprise sangat tu aku xbole cite sekarang. kang ko cite kat mak ko, pastu mak ko mesej mak aku, nanti da tak surprise la kan. oh bukan mesej, maybe kol sbb ko x ajar mak ko cmne nak taip mesej. mak aku ko ajar pulak? mekasih la haa.

Lambat lagi ni mak nak balik. tak sabar nak tau reaksi mak. ni tadi dia baru mesej gtau dia pergi mana.

Me heaven : Mak otw ke Tawau. nape mesej mak x pernah jawab.
Aku : Haaaaaaaaaaaa..mak msj ni br owg nak topup. baru sekali jek yang x berjawab. leklok la kt sne. n belikan la pape. anting2 mutiara seketul x berjurai pun ok gak. hehe.
Me heaven : Ni nak g usha2 ler ni. usha??
Aku : Kemain usha lagi. spe yang taip ni. owg nak yg seketul tau. yang lekat kat tinge tu. xnak jurai. wahahahaha. kemain order lagi. tau da mak mst nak ckp cmtu kn? jgn ngurat2 tau kt sne.
Me heaven : Kemain lg cam Ain. tp dia minta yg jurai ngn yang lekap bole bw sekolah. mak ler yg taip, nape slh eja ke? klau ngurat nak cari adik Bung Mokhtar.
Aku : Kemaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnn lagi!

"Owhhhh motha!!"

"jgn la dikau suprisekan balik kami adik beradik dengan membawa balik calon "


p/s : semua ini adalah gurauan semata-mata antara ibu dan anak.




2 comments:

  1. hahaha...mak2 sekarang ni da pandai da meses2 ni.termasukla mak aku. hahahaa

    beb...kalo bawak lik calon pon pe salahnye kak..?heheehhe

    ReplyDelete
  2. mmg pon. tapi aku tujukan ayt tu kt jenjiran aku. wahahaha

    calon????no.no.no.

    ReplyDelete