Wednesday, November 3, 2010

Lambaian Kaabah

Smlm anta mak ke Kelana Jaya.sedenye....cmne la keadaan mak kt sne nnt.ms check in smlm tu pn,semua org berdua @ pergi berteman, cume mak je yang sorg-sorg.uwaaaaa.....sede.air mata suda bergenang.kt sne nnt pndai2 la mak cari kwn kot.lgpun ank buah pupu mak satu bilik ngn dia.xtau la sape..xde plak aku jmpe smlm.ceh.nmpk nau aku ni xknl sedara.


msti lagi seronok kalau mak dpt pergi ngn abah.tp abah da xde.cuma masa mak packing barang kt uma aritu..aku sempat selitkn gambar arwah abah kt dlm beg gntung dia.kurg-kurg ad gak la penemannye walaupn cuma di hati.uwaaaaaaaaa....sede lagi.rindu abah..rindu mak..


masa kt uma smlm,rmai jiran-jiran,sedara mara mak dtg melawat.n sume sede-sede bila bersalam n berpelukan.aku mana bole tgk cmtu.orang sede aku pn sede la.abis kalau da sume owg dtg, ble nk blk je peluk-peluk nangis-nangis,dgn aku aku pn skali nangis..haih!penat la plak nk nangis byk kali kn?dan aku pn ckp ngn mak


aku : mak,xbole ke kalau g aji ni anggap la mcm mak g bercuti ke melancong keluar negara ke..so,msti xde sede-sede kn?siap happy-happy lagi sbb masing-masing harapkan ada ole-ole.hikhik
mak : mmg la cmtu.klo owg dulu-dulu tu lagi la sede ko tau x?pegi haji ni ibarat mcm nk pegi mati.
aku : ????????? (jgn ar.jgn ar.jgn ckp cmtu.xske)


baju itam yg g aji.baju putih tu eksen je lebe.blakon.kiki.xla.xla.baju putih adalah cik emak.terbalik.
masa pelok n ciom mak, aku cuma mntk mak jaga diri kt sne.dan mak pulak mintak ape?jeng jeng jeng.moga mak blk nnt ank mak sembahyang cukup.gulp!

tp xkn itu je kot aku mntk kn?jgn harap.mntk mak jg diri tu yg no.1.selebihnye aku da siap listdown semua yg aku nk kt atas kertas.dan mintak mak doa kt sane tiap kali solat.klo bole aku nk photostat kertas tu n edarkn kt sume jemaah KT84 tu.huhu..

saat-saat mak hmpir hilang di mata.aduh!!sob sob sob.
smoga mak aku selamat pergi dan selamat pulang.dan kesihatan mak aku kt sana elok.moga Allah permudahkan urusan mak aku kt sana dan mendapat haji yg mabrur.amin.eh.ad lagi.dan pulang dengan sehelai jubah yg cntek mantek utk aku.amin.hihi.

2 comments:

  1. kakak baju itam kata : wat eksyen2 lu.. x lama lagi chk in la..

    kakak baju itam gak ckp : nak yang chantek mantek gek..

    kakak baju itam nak cakap lagi : mak baru je tipun, sekarang ( 6dec 2010) mak dah kat madinah.. kedengaran suara mak yang sgt ceria di sampiang rakan2 d sana.. dengarnya sebilik dengan engineer, pegawai MARA.. ok la tu mak gembira d sana...Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. kite ckp :
    bgs la gitu.somi u da umrah byk kali da tu. u ble lg.

    kite nk ckp lg :
    tp nnt u jgn pndai2 tukar lak klo i pye lg ctek dr u tao.

    kite lg.ske at ah blog kte.hikhik : yeke?alhamdullillah.da sihat la tu dr batuk.mst tgh soping kot.tu yg ceria.wahahaha.

    ReplyDelete