Monday, January 31, 2011

ape punye nasib daaaaaaaa......

sabtu lepas dpt sms dari bonda. sepupu lelaki aku meninggal. al fatihah.
tanya bonda.."kene blk ke ek?" ape punye soalan la tu kn?hikhik.
bonda ckp "blk la.sedara kn."
tergopoh gapahla aku yang tengah menyeting bilik kasi bertambah cun masa tu.
tgh tipon sana sini..nk minta tumpang ank yatim ni blk kampung..
terfikir pulak baju yang terendam dalam bilik air tu.
kang klo aku biar kan smpai esok, mau satu rumah baru bangkai.
so...kasi pijak 5,6 kali, bilas, sidai...siap!
dan mandi.


da siap pack baju sikit..siap-siap pakai baju, mekap lite-lite.gerakk!!!
tgh jalan kaki nk ke lrt..buati kol.
"b kt mana?"
"ontheway ke LRT.''
"b blk ngn sape?"
"kak ngah kot."
"pth blk. abg hantar, tapi naik motor la. pegi pjm helmet bdk rumah."
"ok la."


da blk rumah, amik helmet tanpa kebenaran, turun blk.
tggu pulak buati dlm 20 minit baru smpai.
haih!lama tol!
handbeg aku letak dlm bakul.
beg dia aku sndang kt belakang. berat!hik.
bile nk gerak jek, hujan da start turun.
tapi kasi redah jek sebab renyai - renyai je baru.
sebelum tu kasi singgah Shell isi minyak. 

smbil isi myk smbil borak n sambil tu jgk hujan nmpak mkin mgganas.
"sape yang mninggal b?"
"ank makngah. honey x pena jmpe."
"skt ape?"
"entah la xtye pn. pas isyak ni kebumi." smbil mmbetulkan kedudukan beg kt bahu.
"kesian b berat ek beg tu?"
"ala...xpe.sikit jek."
"xpun...biar abang sandang. b bwk moto."
"eh?klo b yang bwk, kte berdua yang pas isyak kang honey!"
"pas isyak?OoOO..hahhaha."


dan hujan makin lebat.adeh...
"cmne ni b?"
"ntah. b xkisah. honey tu je. bole ke?"
"kalau tggu nnt, b lambat pulak.'"
"b xkisah pn. klo kite redah pn, b dok blkg. xkene ape pn. honey yang bwk moto yang sakit. yang basah."
"tggu jap la."

bila kelihatannye...ujan beransur slow..ktorg pn Vrrrrommm!Vrooommmm! wah.bunyi cm moto 250cc jek.hik
perjalanan bergerak lancau eh lancar. tersleng melaka pulak.
tapi xde la lancar nau, sgkut lagi.
dalam tengah laju-laju tu..tetiba buati slow dan ketepi.
moto cm bergegar sikit.

"nape honey?"
"pancit ni." smbil dua2 org menjengah kt tyr.
"jom pam kt stesen myk."
"kt mn?depan ada ke?"
"hmmmm...ada. ada. jom."


moto pancit tp gagahkn jugak bwk slow2 smbil thn nafas kasi ringan sikit ke Shell. hari shell sedunia nmpknye ari tu.
tayar belakang pulak tu yang pancit. ape mksdnye tu?haih!mengundang tol la tayar ni ngn aku.
bila try pam mmg da xmsuk angin da.
aku ckp ngn buati g jek cari mana2 kedai moto biar aku tinggal kt shell.
tp muka buati cm berat jek nk pergi.
aku ckp xpe...nnt aku srh la sedara-sedara len yang nk blk kg amik aku kt situ.
pastu buati ckp nk tggu skali pulak.
"eh...xde .xde. pergi la. b ok la dok cni."
pstu dengan muka serba slh buati pergi gak.
"sorry" katanye smbil berlalu pergi.
tggl la aku kt situ sorg-sorg cm minah jual minyak da rupenye.
da sesuai sgt la kn...sbb muka pn da berminyak-minyak.

ada la dlm 10 minit kot aku kt shell tu. kehulu kehilir.
nk dok lama-lama kt depan pintu msuk tu..aku da nek segan.
pergi la pulak aku sebey area-area yang bole mnyorok.
try jengah dalam surau, ramai org.
mengintai kt area toilet, beratur org nk gne.
kompem busuk klo rmai-rmai owg ni. eeeeeeeeuuuuwwwwwww..
so..menyorok la aku kt belakang surau. 
smbil main game kt handphone.

agk-agk ujan da  reda jap....aku berjalan kaki pulak plan nk ke mc d.
tapi sekerat jln je. terase jauh pulak mc d tu.
aku dok menyinggah kt depan hotel.
lepak kt tangga hotel.
agk2 la kan..kiki.
sebab ada owg len dok situ yang aku dok skali tu.hehe.

tapi aku dok kt tangga yang jauh sket.takut kne halau.
kalau ada toll gate girl ni bole part time kejap.
agk-agak korang ktne ni?

agk sede la time ni. dok mntk smpati kt rmai owg. pinky n kak ngah. mntk dorg amik aku. tp buati ckp klo dia cepat dia dtg blk.
aku berserah n pasrah je la kan.
tapi aku yakin...ramai yang akan menyelamatkan aku. ramai org sayang la katakan.
wah.perasan mak enon ni.
lepas aku dpt wat rekod baru kt game hp, dalam setengah jam melanguk..buati mnjengahkan diri smbil tersenyum-senyum.
aku pun senyum la jgk..xkn nk masam kan.
kesian buati mengharung trafic yg bertentangan untuk mendapatkan aku.
nek moto pn..ape ada hal.
but still..MY HERO!! pst.pst.kang x ckp kang kene mrh.

ok. kasi shortcut. penat da nak taip n piki lagi nk taip ape.

pastu perjalanan diteruskan ke bangi.
smpai-sampai terus gerak ke kampung.
dengan pening, sakit perut sume..
haih! mcm-mcm satu hari tu.
mls da aku nk cite.
ni pun da rasa pnjang.
bye.
 

 






















2 comments:

  1. wahhhhhhhhhh...gagah sungguh tunang ko eh ti.hehhe..

    ReplyDelete
  2. wei.mmg pon.gagah perkasa ko tau.bdn tough giler.haha.ayt pncing.

    ReplyDelete