Wednesday, March 9, 2011

tajuk ape nak tulis ni. baca jela. byk sgt cite dalam ni.

Hari isnin lepas kak ngah ym aku ajk  pg ikea. actually bkn ajk sgt la pn kn...sbb dia soh aku bwk dia. bkn ajk aku tmpang dia pon. tapi cm bese la. mls aku. tggu berduit siket ari nanti ek!
smbil-smbil tu trs aku bkk website ikea...wah!!!ada sale. trs rasa mngelupur nak pg. kak ngah pulak mmbayangkan kelazatan meatballs tu..trs terliur.

cmne ni?cmne ni?nak pgggggggggggggggggggggggg...

petang tu pulak bos bg arahan kt aku.

bos :  tie, awak pegi cashkn cek ae esok?
aku : ok. xde mslh. dlm hati da sonok da. sebab bank kt ttdi. dekat sgt la tu ngn ikea.
bos : awak nak pg bile? pegi pagi2 la ae. nak byr saman ni.
aku : esok pagi ada site meting. kalau srh orang lain pg meting...ok la.hehe.
bos : soh la sape-sape pegi. nnt tipon dorang soh g meting.
aku : yeay! ok. sonok x sonok la aku kn xpyh pegi meting. sebab meting ni macam kalau ari selase..ari ahad lagi aku da rs debarannye. gundah gulana cuti aku.
bos : esok g awal la ae.
aku : ok. esok saya terus dari uma saya jela. bukan dari uma aku pn..tp dari uma kak ngah. sebab aku rindu kt keyya comel aku tu. plus kari kepala salmon menunggu aku di sana, di sanaaa, di sanaaaaaaaaaaaaaaa. tp x dpt bwk kak ngah g ikea sebab aku kne blk opis blk. len kali ek?
bos : nanti da cash kn, msg saya.
aku : baiklah. memang tipu la aku ckp cmtu. ok!

(perbualan agak sopan kn? yela...owg tu nak byr saman. dapatla balik duit aku tu. aku kutuk pn kt sini jek. klo bercakap kne la jaga tatasusila seorg perempuan. wahaha. pung pang lebe aku ni)

esoknye...

selesai aje aku cash kn cek n masuk kete..dapat mesej dari bos tanya da selesai ke belum. kompem2 la aku ckp belum sebab aku lom pg ikea lagi. kiki. bos tanye ramai org ke...aku ckp lagi 5 number lagi. dan dia ok jek. wahahaha...banyak da aku tipu owg tua tu. lantak ko la.

sampai ikea naik atas then terus trn bawah. meatball aku pndang dr kejauhan jela. sebab aku x reti nak pegi mkn mana-mana sorang-sorang. kne ada owg teman. macam bese la kalau da smpai ikea tu mcm-mcm nak beli. tp di tahan-tahan jela memandangkan bajet bole tahan ciput. misi aku cmni...beli siket2 dlu buat  lepas  kempunan, buati da msukkn duit nnt..barula boleh bajet bole thn byk..hikhik. ini jela antara barangan yang aku beli.


wastepaper basket = RM 2.80

lilin wangi best best = RM 9.90

bantal peluk = RM 22

barang-barang ni xde less pn aku rasa. sama je regenye cm ari2 bese. entah la. lom kaji lagi dlm catalog. tapi ni antara barangan yang memang aku target dan siap lipat mukasurat catalog tu.

itupun...dalam masa aku dok pelok bantal tu kehulur kehilir, ada niat lagi nak letak balik. tapi memandang kan pagi tadi aku di hadap dengan situasi yang mendebarkan lagi mmgigil..kire ni reward tok diri aku sndri la kn. nak tau ape?

alkisahnye...malam tu kan aku tido uma kak ngah. paginye aku terus ke cimb ttdi lalu sri kembangan n MRR2. cm besela kan. kompem jamm punye. trafic slow. sangkut-sangkut. tgh aku nyanyi- nyanyi..

"aku. aku . bagaikan suda terkena mentera. cinta..hek!"...enjin mati wei. aku kt fast lane ni. terus aku..
zass..zass..zass...zass..zass..ohfukkk!ok.zass..zass..tinnn.tinnn.zass.ok da..zass..vrooom...

nak detail?

bile enjin da mati tu...
'zass ke-1' = aku try start. xbole. 
'zass ke-2' = unlock. bukak pintu. 
'zass ke-3' = lari2 g bukak enjin. bateri tercabut. 
'zass ke-4' = psg bateri balik. 
'zass ke-5' = dalam pada psg tu..ttbe aku terpikir dan kepala aku terus pndang lock kete dan ape yang aku pikir tu tepat sekali. 
'ohfukkk' = aku terkunci. kunci kete kt dalam.
'ok' = terpandang tingkap kiri belakang. aku bukak tingkap tu td..
'zass ke-6' = lari pegi belah kiri sambil angkat tgn kt keta belakang. tarik lock pintu depan kiri.
'zass ke -7' = msuk kete bukak lock pintu driver.
'tinnn.tinnn' = kedengaran hon-hon dari kenderaan sebelah yang bergerak. cait!
'zass ke-8' = lari balik pergi belah kanan.
'ok da' = sorang brader bermotor berhenti dan mngundurkan sedikit motornye. sambil bertanye. "ok dik?". "ok da.tanx." aku jawab.
'zass ke - 9' = bukak pintu. msuk dan start enjin.
'vrooom' = berlalu pergi.vrooom nau mengalahkan pakai exhaust turbo.

uwwwaaaaaaa...1 minit yang mendebarkan. pas masuk tu wat-wat cool smbil mmbuka facebook. padahal tgn mggigil.wahahaha.
kalau memang betul la kete terkunci, wat naya jek. da la kunci spare dalam handbag kat dalam kete yang terkunci tu. tanx la pada brader yang sudi bertanya tu. bgs. ko mmg anak malaysia la bro! aku bangga jadi rakyat malaysia. cewah. tibe... 

p/s : dan malam tadi aku tido nyenyak siap mimpi 2x bertemankan bantal peluk baru dan bau bilik yang sgt sedap. berbaloi-baloi. sampai melepas siri desperate housewife malam td. adush!










2 comments:

  1. tahniah la beb sebab ang dapat mengadaptasi situasi yang agak berbahaya ditengah2 kesesakan lalulintas itu..hehehhehe...

    nasib bek ang tak melalak sensorang kan...dan seb bek gak le tingkap blkg kete tu terbukak..huhuhuhu..sumenye kerna kau bernasib baek untuk hari itu..hehehe

    ReplyDelete
  2. itu la psl.wahahahah. kalo x aku melalak bertemankan brader moto tu la.wakkaka.

    ReplyDelete