Wednesday, March 30, 2011

rentetan kereta oh kereta


info : kondisi cermin yang dari satu jengkal telah menjadi 2 jengkal  setengah apabila di hantar ke car wash. sialan! debaran makin bertambah.

*************************************************************************************************

Namun, segala debar, sorokan selama 2 minggu dan ketakutan untuk memberitahu buati keadaan cermin kereta telah berakhir apabila aku melakukan kunjungan ke Kemaman ahad lepas. walaupun sepanjang perjalanan aku dok mengucap jek.

buati : eh!nape ni?smbil raba-raba cermin kereta.
aku : *bahu diangkat, muka disedihkan*
buati : aritu sikit jek. makin pjg dah ni.
aku : hah? ooo..sebelum honey pergi, da ada ke?
buati : aah. tp aritu pendek jek. xnmpak.
aku : laaa...wat penat je b takut nak bgtau. b igt salah b. b naik kereta jek tgk-tgk da panjang ni. pastu bila hantar carwash makin pjg pulak. smpai sini.
buati : xla..mmg cmtu. nape nak takut? kan abg da ckp...psl kete jgn risau pape. kereta tu just bende. pape jadi kt dia abang x pedulik.
aku : betul ni?
buati : betul la.
aku : abis klo b accident cmne?
buati : abang accidentkn balik kete tu.
aku : hah?ape ni?x phm...
buati : abang mrh kete tu "sape soh ko accidentkn baby aku?" pastu abang hantar dia  pergi accident. pdn muka dia.
aku : LOL.

aku : kalau cmtu b nak gtau ni..jgn marah ae.
buati : ape?
aku : td..da nak smpai tol jabor. nama tempat xbole nak bagi sopan2 sikit ke? b nak terbabas.
buati : b ni!!!!! *muka garang*
aku : b sibuk cari wallet. pastu bila b pandang depan...eh cm laju jek kete ni. kt selekoh ni. b brek. pstu..kete da cam nak 'drift'. xnak kalah. sebut jela berpusing.
buati : *muka da kurang garang*
aku : b brek kuat-kuat. end up, kete da melintang..siket lagi nak cium divider. *air mata bergenang*
buati : abang da ckp. kalau bwk kete elok-elok. jgn laju-laju. lagi satu abang nak gtau. ape-ape jadi kat kereta tu abang x pedulik. lantak la dengan kereta tu. b tu yang penting.
aku : yela. honey ckp kpl da nak gerak. b takut x sempat. hehehe. kena wat2 sengih. kang pnjang pulak citenye. pstu kang nak nangis jek.
 
yahoo! lega sangat. 2 minggu lebih dok berkira-kira nak ckp xnak, nak ckp xnk. sekarang, settle suda.

bila dah anta buati balik kapal, bole pulak buati tinggalkan stokin basah dlm kereta. mentang- mentangla xkisah pape jadi kt kereta tu. abis kang kereta berkepam aku pulak yang kne tanggung bau x best. x suke x suke. tp xpe...aku jemor jek.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


alang-alang ari panas n buati pun xkisah. kite wat dryer jek la kereta ni. bgus..20 minit dari taman melawati ke bandar baru sentul, da kering da.  siap garing lagi.  2x balik balik. ala...cam goreng cekodok gak kne terbalik-terbalikkan.

pada sesape yang terbaca kisah aku drift ni..senyap-senyap je la ae. xpyh la nak cite kat mak engkorang. kang kot-kot tgh beli lauk kt kedai seli ke, tgh gosip-gosip kt pangkin ke...mak engkorang buka cite kat mak aku, dah mak aku bising pulak nanti. dan pada sesape yang salu kasi pinjam kereta tu, jgn takut nak kasi pinjam lagi..sebab sekarang owg 'bendphobia'. ttibe 'owg' pulak kn? yela sebab xpena ber kau aku pun dgn orang yang kasi pinjam kete tu. dan pada yang selalu bukakan blog aku ni tok mak, sila skip entry ini.


dup dap dup dap. eh. tetibe berdebar-debar lak jantung ni. *sambil bukak website myeg* tulah. sape soh bwk kereta cam pelesit.



6 comments:

  1. wahahahaah...kalau cmtu.kte nak cte kat dak seli la...wahahahah

    ReplyDelete
  2. hahahaha..sengal la ko ni. dak seli jgn..kak ani xpe.

    ReplyDelete
  3. wahahaha...kak ani xphm laaa...ke nk bgthu cik ani tros????wahahaha

    ReplyDelete
  4. aku ke yg slalu bukakkan blog utk mak...hehehe

    ReplyDelete
  5. jia : saje je ko kn? kak ani bole phm klo mak ko yg gtau sbb mak ko terer wat cm dia.hihi.

    k.ngah : sapo lagi! tambahan sorg lg..abg lang.

    ReplyDelete
  6. kem slm org yg kasi pinjam keta tu ye.. sure jelita owg tu kan? minggu ni klu g kemaman lewat2 lah sikit ye...

    ReplyDelete