Thursday, March 10, 2011

topik untuk hari ini,

SAMAN!

fuh.becak segala pelipat.
4 jam setengah beratur kt post office. 
dari pukul 8.30am duduk bangun duduk bangun.
pukul 12.25pm baru smpai turn aku.

malam tadi dah decide nak bgn awal.
kunci jam pukul 7.45am.
awal la sgt kn.
sekali kul 7.10am da terjaga.
bestfriend mesej :
'moning dear'
hek ele...terus aku xbole tdo da.
alang-alang jaga, kasi siap 
gerak terus ke post office.
bajet-bajet xde orang la kat post ofice tu.
sebab baru pukul 8.30am.
sekali ko....
beratur sampai ke luar.

dari minit ke 1 smpai minit ke 45
still org yg same kt dpn muka pintu tu.
ehhhhh...lembab gile kan?
ramai gile yg da terkelepek di kaki lima.
yang aku ni dengan kebulur nye
pstu skt perut lagi. risau jek aku tercirit kt situ.

selepas sejam....

tangkap sorok-sorok. belakang tiang

aku still kt luar lagi!

2 jam pertama terer lagi.
konon-konon ironlady la.
xde de aku nk ddk kt kaki lima ni
ramai org, malu.
paling kuat pun, aku sandar kt tiang. 
sandar kt pintu kedai org.
sandar kt abg belakang?
owh...tidak sama sekali.

lepas je 2 jam setengah, aku surrender.
aku pg duduk 
tapi duduk kt kerusi.
abaikan barisan tu.
kaki aku da ketar, bahu aku da sakit.
beg aku kn berat. ramai ckp gitu.
da nak smpai nnt, aku msuk la balik.
kalo owg blkg aku tu xkasi aku msuk
mmg lapar maki la dia tu.
 
bila sampai turn aku,
satu saman settle,
satu lagi sangkut.
komputer hang.
grrrrrrrrrrrrrrrrr
tapi xlama.
10minit je kot.
 
"KFC.KFC. KFC."
terus terpikir bile aku kuar post office.
konon nak mereward diri la sebab da berhempas pulas.
aku ni memanjakan diri sgt kn?
tapi bila pikir balik..
"xkuasa la aku nak beratur lagi."
balik makan nasi jek kt opis.
 

amik mengalahkan kebulor abis.
tapi makan setengah jek
penat sgt smpai x larat nak mkn.
 
padan muka aku
da last day baru nak bayar.
tapi mana la tau kn..
bulan 10 dpt swatch.
eh.tibe...





1 comment: