Tuesday, March 15, 2011

kereta oh kereta

entah ape malangnye aku dengan kereta ni...
asal aku yang guna, mcm-mcm pulak jadi.
time buati guna xnak pulak dia wat hal.
 
semalam masa aku naik kereta nak pergi tukar minyak hitam,
aku tengok cermin depan retak.

nampak x? panjang kan.

aiseyyy.....
byk hal la ini kereta.
da berabis duit tukar minyak itam,
igt nak beli bateri kereta,
pstu nak sebis aircond.
tup tup...cermin lak wat pangai.
isk..ko cam tau jek aku ada duit lebih siket kn?
aku baru plan nak beli memacam.
aku nak shoping,,,ngn ko ko sekali nak shoping.
cait!

ape aku nak menjawab kat tuan punya kereta ni.
agk-agk bertaut x muka buati bile aku bgtau?
dlu ble ape-ape jadi kat kereta tu..
buati ckp dia xkisah..tapi aku xtau la dlm hati buati cmne kn..
kne kasi ayt power siket kot nnt sebelum cite ngn buati...

dialognye,

aku : honey da start rindu b?
buati : da.
aku :  ada ke jwb cmtu. jawab la ari-ari pun rindu.
buati : ooooo...aah. ari-ari pun rindu.
aku : ape dalam dunia ni yang plg honey sayang?
buati : b la.
aku : yeke?kereta?
buati : xla. b la.
aku : BAGUS. KLO CMTU CERMIN KERETA DEPAN DAH RETAK.
buati : .........................

ape agknye buati jawab nanti?hehehe.

kang klo x ckp kang, susah gak.
nanti-nanti nak pergi mendapatkan buati kt kemaman..
kantoi gak.
nak tanye insurans cover cermin ke x..
buati pelik pulak nanti.
nak tggu renew insurans dan insurans kan sekali cermin...
lambat lagi pulak. bulan 6. buati pun da cuti da time tu.
xde jalan da ni...
cmne pun kne gtau gak.
atau pun.....
masa ke kemaman nanti..

dialognye,

buati : eh b! apsal cermin ni?
b : tulah...ontheway ke sini td. lori depan bawak batu.
buati : .........
b : letih la. drive sorang-sorang dr KL. haha..ayt pncing. jao tu nak mendapatkan dia. so...jgn nak mrh-mrh aku. marah lori tu.

bole x cmtu? kelentong sikit. sikit je pun..

cmni gayanye..terus rasa nak naik bas balik.
sehari pergi balik rm 4.
seminggu baru rm 20.
sebulan rm 80.

kalau bateri problem, rapid KL tanggung. bukan aku,
kalau cermin retak, rapid KL jugak tanggung. bukan aku.
kalau aircond x fuction, rapid KL jugaklah yang tanggung.bukan aku.
kalau aircond bocor, bertakung atas tempat duduk, sape yang tanggung?
bila dah ko bergasak masa naik bas, tolak sana, tolak sini , nak pergi duduk takut org lain dapat duduk dlu, ttibe rupanya ko da terduduk atas kerusi bertakung tu..
KO TANGGUNG LA SENDIRI!
padan muka ko indon. brengsek!


No comments:

Post a Comment