Friday, April 22, 2011

malang berlalu, tuah pula menyapa

ewahhhhhhhhhhhhh la sgt. tajuk cam penyair.

iyela. kalau di fikir-fikir balik ada bagus gak kejadian-kejadian malang tu jadi kt aku. bak kata orang "ada hikmah disebalik ape yang berlaku." setiap kesusahan yang Allah kasi ada sebabnye.  tazkirah di ari jumaat. *insaf* sebab apa tau. sebab ari sabtu aku nak ke Kemaman. bayangkan lah kalau malang aku tu jadi masa aku otw ke sana. haru....sorang-sorang pulak tu. tersadai la aku kat RnR Temerloh tu.

masa ari kejadian tu, aku igt nak amik ain dan tukar kereta sekali. bawak kereta kak long aku terus. almaklumla kereta sendiri minyak da menyala. hihi. tp malangnye kereta abang ipar aku pulak block kereta dari luar. iye..banyak nau kereta kat rumah tu. jadi, pergi jela amik dorang nek kereta aku. cuba kalau kereta abang ipar aku tak block, mesti aku dah bwk kereta kak long aku  kn? mesti aku xtau kereta aku ada masalah kan? alhamdulillah. *insaf lagi*

Esok paginya hujan lebat gila. aku follow kereta kak long pergi Proton Glenmarie. mak aiiiii..kemain malu lagi rasanya. tp nsb baik la hujan kan. so, orang x nmpak sgt aku yang jelitawansssss ni. *pengsan*. yang kenit-kenit tu kemain lagi.

aku : ni sape nak naik ngn cicik ni?
ain : kita xnak.
azril : kereta bunyi hon lagi ke tak?
aku : bunyi la.
azril : isk. xnak adik. 
aku : bole duduk depan. 
azril : takkknakkkkkk.. sambil berlari masuk kereta mak dia.

15 minit perjalanan ke Proton tu rasa macam 15 tahun dah. tu pun nasib baik trafic light hijau. kalau merah mahunye macam 15 dekad. sampai Proton siap parking dalam pulak tu. taknak kalah. padahal  memekak gila. siap parking, dengan laju nye aku matikan enjin. annoying gila kot. 

Settle kat situ aku pergi Kemaman. naik kereta kak long. saja pergi sana nak release tension dengan segala kejadian tu dengan menatap muka buati. geli mat mat mat. wahahaha. kat sini la dtg tuahnye. buati surprise kan aku dengan something. auwwwww...terharu. 

Area Kemaman sanun mana la ada mall best sgt kan so ktorang pergi la Mesra Mall. sesuai sgt la tu sebab ktorang pergi memang tok bermesra pun. aku relex je masuk mall tu tapi buati yang beriye terus tuju masuk Carlo Rino ( ni dah paling habis best la yang ada kt situ ), terus capai handbag acu kat diri sendiri. boleh? tapi macam biasa la. aku x suke nak menghabiskan duit dia.  gila best dpt 'mataair' cam aku kan? aku tarik dia kuar dari kedai tu dengan seribu satu alasan taknak taknak taknak.

Plan nak tengok wayang pun xjadi sebab cerita ada la 3 kerat jek. so, jalan - jalan jela.  smpai satu  tempat...

buati : b pergi masuk kedai ni. abang nak belikan b pape. abang x kira. smbil tarik aku masuk kedai ape ntah. kedai sport - sport ni.
buata : hah? beli ape kt kedai ni. taknak la.
buati : takpun b pergi dok mana-mana dulu eh. 
buata : nape? ala..
buati : abang nak belikan b somthing ni. jangan tengok tau.
buata : yela. b dok kat food court jek. 

aik! jangan pandang dia pulak? abis nak pandang laki lain ke? salu x kasi pandang laki len. so pandang jela muka dia  kat screen saver handphone. gila setiakan? wahaha. ingatkan dia pergi belikan aku bunga mcm selalu tu, teddy bear ke, coklat ke, sekali..dia letak bekas tomei atas meja. siap reben. dup dap dup dap. muka dah merah ni. segan. gigil gigil buka reben. yeay! dapat rantai. maceh buati. muah muah muah.

itu jelah nak cite. tuah aku siapa yang tau kan? 

 

 

2 comments:

  1. alallaalalalala...bahagianye rase.ehem...suka ah tuh...suka ah tuh...hehehhee

    ReplyDelete
  2. eh eh nape x pasan ek...xsempat gossip2..

    ReplyDelete