Thursday, April 21, 2011

shooh! shoooh!...pergi ko main jao-jao wahai malang.

Iye..nak cite pasal kereta. kereta oh kereta. penat dah aku camni. macam-macam hal.

alkisahnye, jumaat lepas aku dpt satu job. dikehendaki menjemput anak-anak buah aku balik dari sekolah sebab mak pak dorang keje. macam biasalah, pukul 4.30 aku da cabut dari opis sebab memikirkan jamm sana sini. jauh tu shah alam. aku keje kat taman melawati. kuar awal pukul 4.30 tu pun still jamm. tapi aku berjaya gak sampai sebelum abis waktu sekolah, 6.30 pm.


sampai bukit jelutong area 6.00 pm so aku terus g uma kak long. amik ain buat teman.  ain sekolah sesi pagi. dah smpai sekolah punya la sesak..takde parking. so aku parking kete kt perumahan area sekolah tu dan pergi jalan menjemput sorang-sorang. sorang sekolah rendah, sorang sekolah menengah. melayan peelnye  lagi. yang nak pergi beli aiskrimnye, yang nak pergi taman mainan nye, aiskrim da jatuh mintak lagi duit nak beli barunye. layannnnn.. 

dah selesai kat situ, masing-masing berlari ke arah kereta dengan lajunya bertujuan nak duduk depan. bila kereta start, tiba-tiba hon berbunyi . PIN! PIN! dengan lajunya azril menoleh ke arah aku.

azril : nape ni cicik? jangan la hon.
aku : xtau la. mana ada tekan hon pun. tengok. mana ada. ( smbil angkat tangan.)
azril : ala...nape ni?
aku : ala..diam jela.

sambil aku menggerakkan kereta, hon masih berbunyi. tiba- tiba..

azril : UUUUWAAAAAAA! adik nak turun. adik nak turun.
aku : azril! jgn la. diam la. grrrrr..tension la cicik. diam jela. bunyi hon je. bukan nak meletop.
azril : tsk..tsk..tsk..

kereta di hentikan di satu selekoh simpang tiga.

alif : azril diam la. bunyi hon je la.
aku : adoi. cmne ni.
sebuah bas sekolah dengan murid-murid bersidai di tepi-tepi tingkap berada di sebelah kereta untuk keluar dari simpang.


ain : azril! kawan azril.
azril : adik nak nyorok. adik malu.
alif  : hahaha.
aku dlm hati : ko igt ko sorang malu?cicik lagi maluuuuuuuuuuuuu. 
aku : cmne ni? nak terus je ke?
azril : ala..adik xnak.
alif : terus je la. cuba bawak laju-laju. mana tau x bunyi.


tapi still bunyi gak. maluuuuuu...takut pun ada gak. mana la tau kot-kot kereta dpn bengang. igt aku hon x puas hati kt dia ke. adoiiii...menyesal x tinted hitam legam  cermin kereta tu.  bila aku  da xtahu nk wat ape, terus aku mnyimpang masuk jalan lain. asalnya nak tggu kereta x banyak baru gerak, tapi bila start je enjin, bunyi hon. terus matikan enjin.

adik : jom la balik jalan kaki.
aku : bole ke? kang penat kang.
ain, alif : jom la.
adik : wat la mcm joging.


banyak kali aku tanya bole ke tak..sebab takut dorang x larat. tapi nsb baik dorg ok jek. bila tanya azril, dia jawab  "cikgu adik kata bersenam baik tok kesihatan". ok. kalau cmtu bagus. xde la rasa serba salah sangat. kereta aku tinggalkan je kt area perumahan tu.


kesian hahh...da gelap pun x smpai-sampai lagi rumah.

turun bukit, naik bukit, naik tangga..x sampai - sampai gak.

sempat lagi dok pijak anak batu tok kaki tu smpai nak tergolek.

bagus!!! ini menunjukkan yang dorang happy balik sekolah jalan kaki. hahaha. tapi kesian tetap kesian. blk sekolah pukul 6.40 pm, smpai rumah pukul 7.45 pm.


Hari tu pernah sekali kereta xbole start kat rumak kak long jugak. bila cite ngn buati, buati ckp " b ajak budak- budak tu tolak kereta..humban je dalam sungai" dan ain tahu ape yang cacak dia cakap. so bila da kena jalan kaki ni, dia pulak bagi cadangan tu pada aku. "jom la kita tolak kereta ni masuk dalam sungai. hari tu kan cacak cakap camtu"


ewah ewah. komplen la tu!
















5 comments:

  1. apesal keta bunyi hon yer...?
    kelakar la anak2 sedara kamu tu....^__^

    ReplyDelete
  2. ti..aku rase kan...ko suh jek buati ko belikan kete baru..macam2 hal dowh kete ko tuh...kakakaka...tapi peliks ah..tak pnh aku dgr plak tetibe je kete bunyi hon tanpa henti...ntah2 kete ko ade momok x? nak gurau2 ngn ko...kakakkakaka

    ReplyDelete
  3. weh..pesal ko belog ko tak update entry baru aku ek? tu entry bile..bukan entry baru tu..hikhikhik

    ReplyDelete
  4. cik izan : mslh 'clockspring'. xtau la btol ke x eja.cmtu la bunyinye. hihi.

    liza : itu ar. da soh da tp dia ckp tggu lepas kwen. bile la tu agknye. GEN2 mmg cmtu liza. bulan 10 thn lepas kan PROTON ad recall blk GEN2 keluaran tahun sekian sekian. mslh lampu nyala sendri, hon bunyi sendri.haaaaa...inila kereta nye. mnyampah! jgn beli GEN2.wakaka.

    ReplyDelete
  5. liza : tu la pasal.bila aku klik..eh eh? ada entry baru? aku pun tertanye2 cm ko gak. hehehe.

    ReplyDelete