Thursday, April 7, 2011

orang-orang yang aku paling xnak jumpa.


1) Bebudak Junior Masterchef Australia

yang bertanda tu aku da cop dulu.

malu siot. aku dulu besar-besar diorang ni baru pandai main kawen-kawen. merenyam kn? atau kalau xde jantan join, main la mak-mak jek. dok petik bunga kertas, daun rumput untuk wat lauk.  air pulak kemain sedap lagi haaa. air paip + tanah pasir = milo. letak batu sikit jadi la milo ais. kemain bongok lagi. dorang ni walaweh. expert gile. kengkadang tu rasa cm x masuk akal pun ada. baru umor 8 tahun da reti msk memacam. malu malu malu. aku ni msk ape pun x tau haaaa. umor da 3x ganda ++ da dari diorang tu. *sigh*


2) Bos Aku

ish...xske sgt la kalau dia masuk opis. tapi aku tau..bukan aku jek, korang pun xsuke kan klo bos korang ada opis? padahal kengkadang dia x kacau pun. ko je yang gabra lebe. bila dia lalu depan cepat-cepat ko minimize mozilla firefox ko. dan-dan klik microsoft word yang da standby kt bwh. buat surat. poyo melampau. tapi malangnye dalam pada paling xnak jumpe..everyday kene jumpe. *sigh* 


3) Cik Pon


ni bukan categori orang. tp mcm orang. pontianak. hantu yang paling menakutkan pada aku. dengan rambut panjangnye. selisih. jauhkanlah. smpai sekarang ni aku kalau tidur malam x pernah tutup tv. biarkan aje terpasang. sebab takut ooooo. tapi kalau teringat aku set la off time kat tv tu. itupun off dalam 3 jam pas aku tertidur. malangnye bile tv tu tertutup, aku pulak yang gedik nak terjaga. start la nak menggigil bila dah terjaga tgh-tgh mlm tu.*sigh*


4) Orang Yang Tak Reti Kenang Budi.   yang ni penting. sebab tujuan utama aku nak gtau bende ni jek.

aku xharap pun ko balas atau kenang budi aku sebab aku ikhlas. tapi jangan sampai ko wat taik kat aku. jangan nak kondem ape yang aku pernah buat kat ko dlu. dulu kau x komplen, baru sekarang pulak ko nak menyebut? jangan nak tuduh aku ada cite kemungkaran or whatever yang ko buat kat orang yang ko sorokkan. kang kalau aku cerita betul-betul kang..haaaa, merasa la kau. klo aku jumpa ko memang nak kene ludah la. tapi bukan dari aku. pepandai la aku upah sesape. tipu. jahat nau lak aku? tapi memang. aku benci sgt orang camtu. klo kne kt orang lain aku da meluat, inikan pulak kalau aku kt situasi tu. so, jgn paksa aku jmpe ngn owg yang cmni. smpai mati pun belum tentu aku lupa apa yang ko buat. tapi tgk keadaan la sebab kengkadang aku ni ckp jek cam gampang  tapi hati senang cair. tapi ingat...yang aku xkan lupe. sebab ko, hidup aku huru hara seminggu!



elakkan dari jumpa. sekian.

2 comments: