Wednesday, February 23, 2011

berdebau

kusut.kusut.kusut.

apsal la myeg ngn rilek ni lembab sesangat.
aku nk check saman ni.
aku nak settlekan sementara ada diskaun.
tinggal lagi bape ari je lagi ni.

bila da dapat check lain pula jadinye.
aku cek, saman belum settle.
kawan aku cek, saman da settle.
2x dia cek 
5x aku cek.
jwpnnye tetap sama.
pinjam pulak paswed n username opismate.
sama gak.
so...saman da settle belum ni?


aku nak tolong settlekan saman bos aku.
baik kan aku?
sebab aku yang naik kete tu.
gaji pn da siap kene potang rm300 da tok saman tu.
sbb tu aku nk cek.
klo dia lom settlekan, meh aku settle sendiri.
ujg bulan depan bak balik rm300 aku tu.
hangsuang punye bos!


skrg ni cmne?
pergi jek settlekan kt kaunter-kaunter bayaran atau pegi jek msuk bilik bos jap lagi.
ckp cmni...

staff bengkek : "saya nak tye psl saman ni. almaklumla kan..skrg kan tgh ada diskaun. agk-agk bole x saya dptkn blk rm150 sebab aritu kene potg rm300." sgt sopan kn?
bos sengkek   :"owh yeke. ok la. saya pn tgh byk duit ni. nah amik la rm150."smbil mengeluarkan cash dari dompet dia.
staff bengkek : "terima kasih. alang-alang tu bole la byr skali duit kuih raya tahun lepas kan"
bos sengkek   :"ohh! nah." smbil muka merah padam.

mmg x ah kn?tapi mana la tau kot la jd betul-betul.

wahaha. xphm? nah! baca episod yang lepas

tajuk debau sebab mmg tgh berdebar ni. xtau saman da settle ke lom. siap debau kau rm150 punye pasal. lagi satu debau sebab tgh fikir nak ckp kt bos ke xnk. nak ckp ke xnk.  masa da suntuk ni. tinggal bape hari je lagi. kang rugi rm150 aku.

tapi...mcm mane pulak klo aku ckp cmni n jadi pulak cmni :


staff bengkek  : "saya nak tye psl saman ni. almaklumla kan..skrg kan tgh ad diskaun. agk-agk bole x saya dptkn blk rm150 sebab aritu kene potg rm300." sgt sopan kn?
bos sengkek    : "saman? owh...saya da settlekan"
staff bengkek  : "bile?"
bos sengkek    : "aritu"
staff bengkek  : "bukan aritu bos xde duit ke? aritu pun saya check intenet ada je lagi saman tu."
bos sengkek    : "da settle da "
staff bengkek  : " tapi msti masa settlekan tu, da start diskaun kan?sama je...bole la byr balik rm150. kalau x byr..untungla cmpany. makan duit staff."
bos sengkek    : " eh. awak nak ajak bergaduh ke?"
staff bengkek  : " nak ke? saya on jek. jgn sampai termalu sendiri nnt sudah la."
bos sengkek    : "nak"
staff bengkek  : "ok. tetapkan tarikh. tempat. bawak skali bhn bukti ye. cibai! " sambil berlalu kuar dari bilik. ambil handbag dan x dtg tok selama-lamanye. sebelum tu..capai dlu laptop cmpany.

wah..semakin melalut-lalut ni. cmne ek? nak ckp xnk. nak xnk. nak xnk. ish. tgk la karang bile dia masuk opis. aku nak print dlu situasi ni kot-kot la karang aku nak g jumpe dia. bole aku baca jek.




5 comments:

  1. wahahahaha....spe kwn awk yg cek kn tu cik harifah???

    ReplyDelete
  2. liza : debau ko tau. cemas sume ad. rm150 pye pasal.

    jia : da link da. cek la blog dia klo nk tau.

    ReplyDelete
  3. wahahahaha....sape dia tu??sape???

    ReplyDelete
  4. wahai cik adik.. jgn lupa saman u masa g kedah naik gen2... masih ado...

    ReplyDelete