Monday, February 14, 2011

bibikmu lari gagah berani.

Ni nak gtau ni. aku da xda modal nk cte...meh aku cte pasal orang lain ae. cite pasal bibik orang. nak cite psl bibik sndri, tggu la 3,4 tahun lagi. itupun klo ada rezeki lebih melimpah luah smpai tercicir-cicir duit dari dompet. eh.ke aku ni pn bole dikategori sbgai bibik gak?sbb ank2 buah tu salu jek sasul pggl aku bibik instead of cicik.T_T watever la.

Di shortcutkan..psl bibik kak long aku ni hah. lari suda. kemain lagi ko eh. jantan mana yang ko g kejar tu? yang baru dok start usha ko tu ke? aik! cpt nau ko jatoh centa?...sbb aritu aku dgr perbualan dia ngn kak long masa tgh masak.

the situation 

ringgg ringggg ding ge ding ge ding ( bunyi handphone bibik )

kak long      : masa msk pon handphone bunyi.
me yg rajin  : ; ) ..senyum. xperlu kata apa-apa. senyum. senyum sajo. bibik owg. xperlu aku nk byk bunyi.

cok cet cok cet cok cet ..bisikan-bisikan bibik kt handphone. pastu letak. xlama pastu..tet tet..tet tet..bunyi msg pulak..

bibik               : ish...smbil wat muka cm xsuke.
kak long         : nape? sape yang tipon.
bibik               : entah. saya pun xknl. mlm-mlm tipon kacau saya.
kak long         : mana dia dpt no tipon ko?
bibik               : ngak tau la. mula-mulanya tu salah nombor. pstu dia terusan tipon saya.
kak long         : dia tipon lagi..kasi akk ckp.
me yang rajin : sengih je la.

hah..dari situ la aku tau ada owg tgh try dia.

so..berbalik psl runaway bride eh bibik, dia lari masa the whole family kak long g campany trip.ke Cherating ari jumaat lepas. agknya tergerak hati kak long ni nak wat check up, bkn check up ape pn..majikan yg baik at ni kompem nk tye da mkn ke lom. cewah. syg rupenye kt bibik. hari sabtu dia try la kol si bibik ni tapi x berangkat. tipon pula rumah, still x angkat-angkat. terus la hilang ketenteraman percutian kak long aku ni agknye. keesokkannye..abg ipar aku laki kak ngah aku bkn laki kak long aku tau..xpyh nk pening-pening. laki kak long kompem la kt Cherating skali, abg fozi pergi ambush rumah kak long. cari-cari si bibik ni atas bawah xde, depan belakang xde, kiri kanan xde, cari setiap celah, sudut, takut-takut la jadi busuk tggal rangka ke macam dalam cite Hantu Kak Limah Balik Rumah. yang belum tgk sile subsribe kt astrofirst ek. dan hasilnye, abg Fozi jumpe ni...




huhuhu

tak larak da kato eh!

duit rm50 tu kire dia amik tok gaji dia la bulan ni kot. yang bagusnye bibik ni, sebelum dia cabut, rumah semua da settle. kasut sekolah da siap basuh. dan xde brg pun yang hilang, walaupun laptop. nasib baik!  

"kaklong, try check baju-baju owg ada lagi x"

bibik ni namanya Rin. kemain sedap lagi namanye. kalah nama aku ngn nama korang kn? baru je lagi dia keje kt rumah kak long ni. dlm tempoh percubaan lagi kot. 2 bulan baru agknya. mcm x rasa pun dia akn lari sebab aku tgk dia cm enjoy jek keje kt rumah tu. melayan raja-raja dan permaisuri cilik banyak songeh kt rumah tu dengan senyuman dan tawa, membasuh, memasak dan menggosok sambil earphone melekat kt telinga smbil mendendangkan lagu Anuar Zain atau Ungu tanpa segan silu. cuak je aku wat nye dia nyanyi lagu Inul smbil goyang gerudi. boleh berlubang rumah tu. hik.

tapi takpe, agent da janji nk ganti. tggu ajelah. smbil kak ngah dan anaknya menjadi bibik sementara.  

"berendam la korang lama-lama dalam kolam ikan tu dengan qaseh ye." wahaha.


Hasil siasatan 

~ bibik rin didapati melarikan diri pada hari jumaat selepas kak long n family berangkat ke Cherating kerana suratkhabar bertarikh 12hb Feb bersamaan hari sabtu tidak dikutip dari pintu pagar.

~ jiran  menyatakan lampu terpasang sejak malam jumaat dan tidak di tutup sehingga kepulangan kak long.

~ kehilangan bibik turut memberi impak kepada raja bongsu dalam penulisan surat dan dalam urusan-urusan peribadinya yang selalunya melibatkan bibik.





wahahaha. sekian.






5 comments:

  1. kikiki...kak ty benti kje la..jd bibik kak mimi..

    ReplyDelete
  2. kakakaka...baek dowh bibik kaklong.siap setelkan sume keje baru blah.nasib baek le tak dihangkutnye semua.50hengget jek pun bawak larik pun...takpelah.halalkan jela.mmg ssh nk cari bibik yg tulus ikhlas skng ni...betol weh jiajiot tu,ko je jd bibik kaklong...hahhahaa...

    ReplyDelete
  3. dan cite terbaru ghupanya dia komplen kat agen katanya " saya susah nak makan duduk umah akak tu".... bygkan.... sjak bila pulak makanan umah tu dicatu ke bibik.. huhu x fhm x fhm... ko mkn le ape yg ko masak tu.. x yah le kesah nape majikan ko ni x bwk ko g makan luar..ko pun masuk tido awal kan... hehe... gasak le.. dah lari tu lari je le.. jgn buruk2 kan majikan...betul x? kalau betul le ko nak gambarkan majikan ko ni teruk sgt xkan la baru sehari kerja dia siap celebrate bday ko.. siap beli kek tu... ade gmbr eh.. mamarazzi nak gmbr? hehe

    ReplyDelete
  4. nak!nak!ewah.ewah.kemain lagi dia.komplen lebe.bgs la da lari tu.semak jek

    ReplyDelete